søndag den 29. april 2012

Havregrynskugler med rom

Har længe gået og overvejet at lave havregrynskugler. Har kigget lidt på romkugler også, men havde ikke lige nogle kagerester, så det blev ved havregrynskuglerne. Havde købt kokosmel til at rulle i.

Mange er begyndt at lave dem med dadler, men da jeg ikke er så vild med dadler, var det om at finde en opskrift uden. Mange opskrifter havde rigtig meget sukker og smør i.

Fandt denne på webopskrifter som så lovende ud. Tilpassede en smule i mængden af rom, da min dej allerede inden var meget våd.

Min udgave:
3 dl havregryn
2 spsk rom
½ dl kold kaffe
2 spsk. smør
2 spsk. sukker
2 spsk. kakaopulver
Kokosmel til at rulle kuglerne i.

Blandede ingredierne sammen, undtagen kokosmelen, som jeg kom op på en flad tallerken.

Rullede nogle kugler, ved hjælp af en teske, og min håndflade. Kom kokos på alle sider, og rullede let.



Sæt gerne i køleskabet indtil servering.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar