lørdag den 12. maj 2012

Kylling Gordon Bleu med asparges fra haven

Så er aspargesne begyndt at komme frem i haven. Og det er nogle kraftige planter, så det går stærkt. Inspireret af newyorkerbyheart der lavede kylling gordon bleu med asparges og div. andet, så tænkte jeg, at nogle af dem kunne bruges til at rulle ind i mine gordon bleu. Inspirationen var der fra newyorkerbyheart, men lavede den i en anden version. (ingen hvidløg eller hvidvin m.m.)

Her er min version af kylling gordon bleu med asparges
2 personer:
2 kyllingebryster uden ben og skind
6 asparges (grønne)
1 spsk sennep
1 spsk olie margarine
løgpulver
salt
peber
4 skiver røget filet (havde ikke mere skinke)
2 skiver emmentaler
Rasp krydret med løgpulver, salt, peber og parmesan

Læg kyllingen mellem to stykker folie. Bank dem godt flade med en kødhammer, eller i mangel af dette med en kagerulle.

Pensl den ene side med blandingen af sennep, margarine, løgpulver, salt og peber. Læg asparges på, læg ost og røget filet over. Rul sammen og luk med kødnåle, tråd eller tandstikkere.

Pensl ydersiden med sennepsblandingen, og vend i rasp, der er blandet med løgpulver, salt, peber og parmesan.

Sæt i ovnen ved 175 g. varmeluft i ca. 35-40 min. til kødsaften er klar.


Server med ønsket tilbehør. Vi fik hjemmelavet kartoffelrøsti og asparges svøbt i bacon til.(Men som I kan se af billedet fik jeg givet de baconsvøbte asparges for længe)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar